Retourneren

Veelgestelde vragen

Wat is de status van mijn retourzending?

Zodra je jouw pakket bij DHL hebt afgegeven, krijg je een link naar track en trace. Daarmee kun je je pakket online volgen.

Als je je pakket hebt geretourneerd en je geen nieuwe status ziet nadat het is gesorteerd, kun je er ervan uitgaan dat het is afgeleverd bij de webshop waar je je aankoop hebt gedaan.

Hoe kan ik een pakket retour sturen en volgen?

Wil je een pakket retour sturen? Of heb je vragen over het verloop van jouw retourzending? We leggen het je graag uit!

Pakket retour sturen

Retourzending traceren

Waar kan ik mijn DHL pakket retour sturen?

Wil je een DHL pakket retour sturen? Veel bedrijven en webshops hebben een retourbeleid. Zij bepalen hoe je een pakket retour kunt sturen, wie daarvoor betaalt en of dat via een bepaalde vervoerder moet. Is die vervoerder DHL eCommerce, dan vertellen we je graag hoe een pakket retour inleveren bij ons werkt.

Het retourlabel
Vaak krijg je een retourlabel meegeleverd in de bestelling of kan je er een ontvangen via een aantal stappen in het retourportaal van de webshop. In sommige gevallen is het ook mogelijk om een pakket printloos retour te sturen (via een QR-code). Heb je vragen over hoe je de bestelling retour moet sturen? Neem dan contact op met het bedrijf of de webshop waar de bestelling is gedaan.

Moet je de retourzending zelf aanmaken en betalen? Maak dan eenvoudig online een nieuw verzendlabel aan. Dit kan ook bij bepaalde DHL ServicePoints.

Online verzendlabel aanmaken

Waar kan ik een pakket retour inleveren?
Het pakket lever je in bij een DHL ServicePoint of een DHL Pakketautomaat. Let er op dat printloos retourneren niet mogelijk is bij een DHL Pakketautomaat.

In sommige gevallen komen wij het retourpakket bij je ophalen. Dit doen wij voor bepaalde verzenders die je ook vooraf informeren over deze optie.