De Mijn DHL App
Alles zelf in de hand
Zie de Mijn DHL app als de controlekamer van je pakketjes. Je volgt elke zending via track en trace, wijzigt de bezorging last minute en zet pushnotificaties aan of uit. Ook verstuur je met de app simpel je eigen pakjes.
Downloaden
Nu in de App- en Play Store
De officiële Mijn DHL app is voor iOS beschikbaar in de App Store (vanaf OS 13) en voor Android in de Google Play Store (vanaf OS 8).
Zicht op al je zendingen
In de Mijn DHL app zie je precies waar al je pakketten zich bevinden. Verstuurd, besteld of geretourneerd: allemaal in één handig overzicht. Bepaal zelf welke pakketten je ziet door de mailadressen van jezelf en huisgenoten aan je account toe te voegen. En we passen ons graag aan: kies zelf waar we je pakketjes achterlaten en welke meldingen je over je bezorging ontvangt. Als je het prettig vindt, sturen we je ook een bericht als we bijna op de stoep staan. Je voorkeuren geef je heel eenvoudig door in de Mijn DHL app.
Wanneer en waar? Zeg het maar!
DHL eCommerce houdt rekening met jouw agenda. Ben je overdag vaak de deur uit, of zit je juist regelmatig thuis te werken? In de Mijn DHL app geef je nu eenvoudig je bezorgvoorkeur door. Wij zorgen dat je pakket klaarligt op de afgesproken plek. Loopt je dag net even anders? Dan pas je je bezorgvoorkeur in een handomdraai aan in de Mijn DHL app.
Rondom je huis
De deur uit en tóch pakketjes ontvangen? Dat kan! Wijs een veilige plek rondom je huis aan waar de bezorger je bestelling mag neerzetten, bijvoorbeeld in de schuur of onder het afdakje. We bezorgen het pakket dan direct zonder aan te bellen. Handig!
Afhalen bij een DHL punt
Je pakket oppikken wanneer het uitkomt? We zorgen dat ‘ie klaarligt bij een DHL ServicePoint. Je kunt kiezen uit vijf DHL punten – dat zijn winkels of pakketautomaten. Zodra je pakket er ligt, laten we het weten.
Op de mat bij je buren
Niemand woont dichterbij dan je buren. Nemen zij je pakketje graag voor je aan als je weg bent? Laat ons het huisnummer weten, dan drukt de bezorger gewoon op een andere bel.
Andere tijd of dag
We proberen je pakketje graag snel opnieuw te bezorgen. Met je zendingsnummer of de niet-thuiscode op de gele kaart en je postcode kies je makkelijk een andere bezorgtijd of -dag. Ook ’s avonds en op zaterdag komen we bij je langs.
Stel je voorkeur in
Bezorging altijd volgens jouw voorkeur
In de Mijn DHL app stel je heel makkelijk je bezorgvoorkeur in. Ga naar je profiel, en kies voor een DHL ServicePoint of een DHL Pakketautomaat in de buurt, of een handige plek rondom je huis. Als we het pakket daar mogen bezorgen, dan doen we dat. Wil je toch een keer iets anders? Geen probleem, dan pas je gewoon je voorkeur aan. Hoe stel je je bezorgvoorkeur in? We leggen het je stap voor stap uit.
Stel je bezorgvoorkeur in
Stap 1
Open de Mijn DHL app en klik rechtsboven op je initialen.
Stel je bezorgvoorkeur in
Stap 2
Klik op 'Bezorgvoorkeuren'.
Stel je bezorgvoorkeur in
Stap 3
In dit scherm kun je je bezorgvoorkeur kiezen. Ga je voor thuis, een Afgesproken Plek rondom je huis of zo'n handige DHL Pakketautomaat of DHL ServicePoint? Aan jou de keus! Per verwacht pakket kun je je voorkeur altijd weer aanpassen.
Beheer eenvoudig je inkomende berichten
In de Mijn DHL app stel je gemakkelijk in welke berichten je van ons wilt ontvangen als je een pakketje verwacht. Geen zin in mails? Geef het aan in de app, en we sturen je alleen nog een pushbericht. En kom je er na een tijd achter dat die mails toch wel handig zijn, heb je het met een paar kliks weer aangepast. Wel zo makkelijk.
Pakketje versturen, zo gepiept!
Binnen Nederland verstuur je al vanaf €3,15. En omdat we in 220 landen bezorgen, ligt ook de rest van de wereld aan je voeten. Of je nu iets naar verre vrienden stuurt of naar ontvangers in de buurt: als je het verzendadres op in de app opslaat, vult-ie ‘m voortaan automatisch aan. Zo verzend je een pakket bijna net zo makkelijk als een mailtje.
Razendsnel contact via de chat
Heb je een vraag? Dankzij de in-app chatfunctie stel je ‘m supersnel aan onze chatbot Tracy of overleg je direct met een medewerker. Als je tips hebt om de Mijn DHL app te verbeteren, horen we die graag via de feedbackknop in de app. Ook complimenten zijn natuurlijk van harte welkom!