inpakken en wegwezen
netjes verpakken is een makkie
Een breekbaar pakket verpak je anders dan een boek, dat is logisch. Maar voor elk pakketje geldt: met aandacht ingepakt, is veiliger verzonden. Zorg bijvoorbeeld dat je een doos voor een groot pakket of klein pakket op maat gebruikt, voorkom losse onderdelen en bescherm breekbare spullen met zacht materiaal. Aan de slag!
verpakkingstips voor pro's
Als iemand weet hoe je het beste een pakket kunt versturen, is het onze verpakkingsmanager Myra wel. Ze vertelt je onder andere hoe je de verzenddoos op maat knipt, goed dichtplakt en zorgt dat het verzendlabel op de juiste plek zit. (Wist je trouwens dat je pakketten ook met een QR-code kunt versturen? Dan hoef je helemaal geen label meer te printen of plakken!)
Veelgestelde vragen
We helpen je natuurlijk van harte, en het liefst razendsnel. Daarom staan de meest voorkomende vragen en antwoorden hier op ‘n rij.
Waarmee kan ik lege ruimtes in een verzenddoos het beste opvullen?
Om verzendkosten zo laag mogelijk te houden, kun je het beste lichtgewicht materialen (her)gebruiken. Denk aan proppen papier, eierdozen of wc-rolletjes. Je kunt ook de luchtkussentjes bewaren die veel webshops als vulmateriaal gebruiken. Dat is lekker duurzaam en ziet er professioneel uit.
Op welke locatie kan ik een pakket afgeven?
Je kunt je pakket afgeven bij één van onze 4.800 DHL ServicePoints. Vind hier een DHL locatie bij jou in de buurt.
Stel dat er iets misgaat, waar kan ik dan op rekenen?
Ondanks onze hoge kwaliteitsstandaarden, gaat er met die enorme hoeveelheden pakketten die we dagelijks van A naar B brengen ook weleens wat mis. Geen nood, we staan ook voor je klaar als er iets misgaat.
Zending beschadigd of zoek
Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij onze klantenservice. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo.
Geen of onleesbaar label?
Heb je na het aanmaken van je pakket geen label ontvangen, of is het label niet leesbaar? Onze klantenservice helpt je graag bij het aanmaken van een nieuw label.