Meer dan bezorgd
Kennis en ervaring delen

Natuurlijk vinden we het belangrijk dat jij je pakketje lekker snel in huis hebt. Maar dat is lang niet het enige waar we ons voor inzetten. Zo gebruiken hulporganisaties ons logistieke netwerk om in noodsituaties cruciale hulp te bieden, bijvoorbeeld bij een ramp. En stichtingen en verengingen schakelen onze hulp in bij maatschappelijke initiatieven. We delen onze ervaring en kennis maar al te graag, want zo ondersteunen we goede doelen – ver weg, én dicht bij huis.

Verdiende verrassing
LINDA.foundation

Voor veel kinderen in Nederland is een cadeautje krijgen op je verjaardag de normaalste zaak van de wereld: een nieuw paar schoenen, speelgoed of een fiets. Maar dat geldt helaas niet voor iedereen: flink wat ouders hebben daar het geld niet voor. Daarom zet de LINDA.foundation zich in om arme gezinnen met jonge kinderen jaarlijks een verrassingspakketje te sturen – een lichtpuntje in donkere tijden. DHL eCommerce verzorgt sinds 2020 met veel trots de logistiek voor dit project. Enthousiast organiseren we de jaarlijkse inpakdag op een van onze locaties. Samen met de LINDA.foundation stropen we de mouwen op, om cadeautjes in te pakken en te bezorgen bij de gezinnen die het zo hard nodig hebben.

Youtube gebruikt cookies, wanneer een video wordt afgespeeld, om statistieken bij te houden over welke video's een gebruiker heeft bekeken en van de voorkeuren van een gebruiker voor ingesloten YouTube video's.

HandicapNL

In Nederland wonen ruim 2 miljoen mensen met een handicap. En hoewel de zorg in Nederland goed is, heeft deze doelgroep het vaak niet makkelijk. HandicapNL wil mensen met een beperking met elkaar verbinden, en een eerlijk en waardevol leven geven. De stichting verzorgt rolstoeltrainingen, organiseert vriendschapsprojecten en maakt grote evenementen rolstoeltoegankelijk. DHL eCommerce is ontzettend trots om hier sinds 2021 aan bij te dragen. Onze mensen ondersteunen de vrijwilligers van HandicapNL bij festivals en grote sportevenementen, en we delen onze logistieke kennis en ervaring. Zo kan de stichting haar processen verbeteren en zich concentreren op het werk dat er écht toe doet: mensen helpen.

Seniorweb

Iedere dag krijg je weer te maken met nieuwe technologie: de zoveelste app, software of dienst. Voor de één eitje, voor anderen toch wat lastiger. Met name senioren vinden het moeilijk om bij te blijven met al die digitale ontwikkelingen. Daarom werken we graag samen met SeniorWeb. Zij streven ernaar om zo veel mogelijk ouderen digitaal up-to-date te houden. Via hen bieden we de 50-plussers van DHL eCommerce allerlei tools waarmee ze hun digitale kennis kunnen bijspijkeren. Gepensioneerde medewerkers krijgen zelfs een gratis lidmaatschap. Hiermee hebben ze toegang tot allerlei digitale activiteiten, én directe computerhulp op afroep.

NLdoet
Oranje fonds

Het Oranje Fonds vindt net als DHL dat iedereen ertoe doet. Daarom zetten we ons in voor een samenleving waarin iedereen mee kan doen en niemand er alleen voor staat. Als logistiek partner is DHL sinds 2023 verbonden aan het Oranje Fonds. DHL bezorgt de duizenden promotiepakketten voor de actie NLdoet bij deelnemende organisaties. Samen proberen we mensen, middelen en organisaties aan elkaar te verbinden. Naast het bezorgen van de NLdoet-pakketten, leveren onze mensen in heel Nederland een bijdrage aan diverse NLdoet-initiatieven.