Naar tweehonderd DHL Pakketautomaten bij terStal Familiemode

Alle winkels van terStal Familiemode krijgen een DHL Pakketautomaat voor het verzenden en afhalen van pakjes. Niek Gloudemans, eigenaar van de terStal modeformule, nam in het Bornse filiaal symbolisch de eerste pakketautomaat in gebruik. Het toevoegen van een DHL pakketautomaat aan bijna alle 200 winkels van terStal is weer een verdieping van de samenwerking met DHL eCommerce die ruim 4 jaar geleden begon. De DHL pakketautomaat, die de consument voor al zijn zendingen kan gebruiken, heeft een unieke terStal uitstraling en heeft plek voor ruim zeventig pakketten van verschillende formaten. De terStal vestiging in Wormerveer was half juni de eerste winkel met deze extra service. Per dag komen er drie tot vier vestigingen bij en in september hebben ruim 200 winkels een DHL pakketautomaat.

Niek Gloudemans, eigenaar terStal: "Met het toepassen van pakketautomaten in onze winkels kunnen we onze klanten nog betere service bieden en daarnaast trekken we nieuwe klanten naar onze winkels die kennis maken met onze nieuwste modetrends."

Onmnichannel
DHL is sinds enkele jaren de logistiek partner van terStal Familiemode. Het modebedrijf heeft met een omnichannel aanpak zijn groei aangewakkerd. In de samenwerking met DHL is de webshop mede uitgegroeid tot een serieus extra verkoopkanaal met een click & collect en een ship-from-store service. Vanuit het terStal distributiecentrum in Almelo haalt DHL de bestellingen van webshoppers op en bezorgt deze in heel Nederland en België. Vanuit de winkels neemt DHL alle webshopbestellingen mee waarvoor gebruik wordt gemaakt van de winkelvoorraad. In die dagelijkse routes worden nu ook de pakketautomaten meegenomen.

Pakket in en uit de automaat: hoe het werkt
DHL heeft inmiddels ruimte voor 100.000 pakjes in de pakketautomaten. Met een unieke toegemailde afhaalcode gaat de pakketautomaat alleen open voor de ontvanger van het bewuste pakket. Het retourneren of versturen van pakketten gaat met hetzelfde gemak.

Steeds meer mensen maken gebruik van aflevering op een servicepunt of in een pakketautomaat als alternatief voor levering op het thuisadres. In een jaar tijd is het gebruik ervan verdubbeld. Gebruikers noemen flexibiliteit, gemak en duurzaamheid als pluspunten. De pakketautomaat bij terStal kan ook als standaard bezorgoptie vastgelegd worden in de Mijn DHL-app, die inmiddels 5 miljoen keer gedownload is.  

 

Fotobijschrift: Niek Gloudemans neemt in zijn terStal winkel in Borne de DHL pakketautomaat in gebruik in het bijzijn van Anita van Rooij (key accountmanager) en Harry Treurniet (manager retail partners)

 

 

Geschreven door

Frederique Martin

Corporate Communications Manager

Mis geen update, meld u aan voor onze nieuwsbrief. Aanmelden