Hoe verstuur ik een pakket met DHL eCommerce?

Verzenden

Een pakket versturen met DHL eCommerce kan op verschillende manieren: zelf een verzendlabel aanmaken in de Mijn DHL app, via een DHL ServicePoint of in een DHL Pakketautomaat.

Maak je zelf een label aan, dan hoef je het pakket alleen nog even langs te brengen bij een DHL ServicePoint bij jou in de buurt. Geen printer beschikbaar of liever geen online label aanmaken? Dan printen wij het verzendlabel voor je uit.

Direct versturen

Een pakket versturen met de Mijn DHL app
Met de Mijn DHL app maak je binnen no-time je pakket klaar voor vertrek.

  1. Open de app en kies voor ‘Nieuwe zending’.
  2. Selecteer het gewicht van je pakket (maximaal 20 kg).
  3. Controleer de afmetingen van het pakket, deze mogen niet groter zijn dan 80x50x35 cm (l-b-h).
  4. Vul je eigen gegevens en die van de ontvanger in.
  5. Voltooi de betaling via iDEAL of creditcard.
  6. Nu alleen nog je verzendlabel: printen, op het pakket plakken en je bent klaar om het te versturen!

Hoe verstuur je een pakket via een DHL ServicePoint?
Liever niet je label online aanmaken? Dan kan de medewerker bij een DHL ServicePoint in de buurt je ook helpen. Dit kost €1,- extra.

Een pakket verzenden via een DHL Pakketautomaat
We hebben ook steeds meer DHL Pakketautomaten door het land staan. Deze zijn 24/7 beschikbaar voor het ophalen en versturen van pakketten (in tegenstelling tot de DHL ServicePoints).

Wil je een pakket versturen via een DHL Pakketautomaat, zorg er dan wel voor dat er een verzendlabel op het pakket zit. Heb je die niet? Maak er dan een aan in de Mijn DHL app of My DHL Portal en druk ‘m af.

Om je pakket zonder label te verzenden – of alleen met een digitaal label (QR-code) – ga je naar een DHL ServicePoint.

Direct versturen
Download de app