Verzenden

Veelgestelde vragen

Hoe snel bezorgt DHL mijn pakket?

Binnen Nederland bezorgen we je pakket in principe de volgende dag, mits je pakket op tijd is afgeleverd. Door drukte kan het gebeuren dat je pakket langer onderweg is dan gepland. De bezorgduur van pakketten naar het buitenland hangt af van de bestemming. 

Bezorgduur Europa

Waar vind ik het dichtstbijzijnde afleverpunt?

Je kunt je pakket afgeven bij een DHL winkel of in een DHL Pakketautomaat achterlaten om het te versturen. Met 5.000 punten in Nederland is er altijd wel eentje bij jou in de buurt. Vind jouw DHL ServicePoint.

Meer informatie

Hoe weet ik wanneer mijn pakket wordt afgeleverd?

Met track en trace volg je je pakket binnen Nederland op de voet. Elk moment van de dag. Een pakket naar het buitenland volg je via de internationale track en trace. Alleen voor brievenbuspakketten naar het buitenland is geen track en trace beschikbaar.

Hou het zendingsnummer en de postcode van de ontvanger bij de hand, dan weet je altijd precies waar je pakket zich bevindt. We sturen je een e-mail of sms zodra je pakket is afgeleverd.

Ik heb geen verzendlabel ontvangen, wat kan ik doen?

Heb je na het aanmaken van je pakket geen label ontvangen of is het label niet leesbaar? Neem dan contact op met onze klantenservice om het label opnieuw te ontvangen.

Kan ik een pakket versturen naar een postbus- of antwoordnummer?

Nee, helaas kun je bij DHL eCommerce geen pakket versturen dat is geadresseerd aan een postbusnummer of antwoordnummer.

Kan ik enveloppen versturen?

Je kunt met DHL eCommerce heel eenvoudig enveloppen versturen. Via My DHL Portal maak je in een paar simpele stappen een zending aan. Dat gaat precies hetzelfde als bij brievenbuspakketjes. Let op: je kunt geen ansichtkaarten of brieven versturen. Bekijk hier welke goederen je nog meer niet mag versturen. 

Direct versturen

Meer informatie

Hoe weet de ontvanger dat het pakket is afgeleverd bij een DHL punt?

De ontvanger van je pakket krijgt een bericht per sms of e-mail als het is afgeleverd bij een DHL ServicePoint.

Hoe kan ik mijn internationale pakket volgen?

Gaat je pakje de grens over? Dan volg je ‘m met onze internationale track en trace. Zelfs in de verste uithoek van onze planeet. Handig!

Hoe werkt printloos versturen?

Als je een pakketje verstuurt met DHL, druk je zelf je label af. Heb je geen printer in huis? Kies dan de optie ‘Geen printer in huis’. Geef je pakket af in een winkel met een DHL ServicePoint en laat de QR-code op je mobiel scannen. Dan doen wij de rest.

Wil je het pakket afgeven bij een DHL Pakketautomaat? Dan is printloos verzenden niet mogelijk. Versturen met een QR-code kan nu alleen nog voor pakjes binnen Nederland.

Direct versturen

Meer informatie

Hoe groot mag een brievenbuspakje zijn?

De maximale afmetingen van een brievenbuspakje zijn: 38cm lang, 26,5 cm breed en 3,2 cm hoog. Zo weet je zeker dat je pakketje in elke brievenbus past. 

Wat kost het om een brievenbuspakje te versturen bij DHL eCommerce?

Een brievenbuspakje naar een DHL ServicePoint binnen Nederland verstuur je al voor €3,70 of naar een huisadres voor €4,20. Natuurlijk altijd mét track en trace. Pakketjes binnen Europa verstuur je al vanaf €10. 

Direct versturen

Wat mag ik niet met DHL versturen?

Er zijn regels voor wat je wel en niet mag versturen met DHL eCommerce. Uit veiligheidsoverwegingen is het verboden om bepaalde artikelen en stoffen te versturen. Twijfel je? Check jouw artikel vóór verzending bij onze klantenservice. 

Overzicht verboden artikelen

Hoe verstuur ik een pakket met DHL eCommerce?

Met de Mijn DHL app maak je in no-time je pakket klaar voor vertrek. Klik eerst op ‘Nieuwe zending’, selecteer het gewicht (maximaal 23 kg bij een DHL ServicePoint) en zorg dat je pakket niet groter is dan 120x60x60 cm (l-b-h) en 240 l (l-b-h/1000). Vul je eigen gegevens en die van de ontvanger in. Betaal eenvoudig de kosten voor je pakket online met iDEAL of creditcard. Nu alleen nog je verzendlabel printen, op je pakket plakken, en klaar! Geen printer in huis? Kies dan voor printloos versturen, en laat de QR-code zien op een DHL punt.

Liever niet je label online aanmaken? Dan kan de medewerker bij een DHL ServicePoint in de buurt je ook helpen. Dit kost dan €1,- extra. Dit geldt alleen voor pakketten die binnen Nederland blijven.

Direct versturen
Download de app
Verboden te versturen

Meer informatie

Hoe werkt de DHL pakketautomaat?

De DHL pakketautomaat werkt heel eenvoudig. Wanneer je pakket klaarligt, ontvang je een code waarmee je het kunt ophalen. Is er iets niet duidelijk? Je vindt hier meer informatie.

Uitleg over de pakketautomaat

Meer informatie

Hoe werkt het versturen met een pakketautomaat?

Wil je een pakket versturen, waarbij je deze inlevert bij een pakketautomaat? Dat is heel eenvoudig:

  1. Plak je verzendlabel
    Plak het label op je pakket. Zónder verzendlabel kun je niet via een onze pakketautomaten versturen. Lever het pakket in dat geval in bij een DHL ServicePoint in de buurt.
  2. Scan de barcode
    Ga naar een DHL Pakketautomaat in de buurt en scan daar de barcode op je verzendlabel. Kies via het scherm welk formaat kluis je nodig hebt.
  3. Leg het pakket in de kluis
    Verstuur je meerdere pakketten? Stop ze dan allemaal in een eigen kluis. 
  4. Sluiten en bevestigen
    Sluit de kluisdeur, klik op ‘bevestigen’ en klaar ben je. Het afgiftebewijs ontvang je direct in je mail. Onze bezorger komt het pakket snel ophalen.