Nationale druktekaart
Leveringsverwachtingen voor uw consumenten en zakelijke ontvangers

Best practices
Samen zorgen we dat uw zendingen op tijd aankomen

De piektijd in pakkettenland dient zich weer aan! Rond Black Friday, Sint en Kerst verwerkt DHL eCommerce wel tot 40% meer pakjes. Gelukkig zijn we daar tot in de puntjes op voorbereid. Door continu te monitoren, goed af te stemmen met onze klanten, slim mensen en middelen in te zetten én door consumenten flexibele bezorgopties te bieden slagen we er ook dit jaar weer in om alle pakketten op tijd te bezorgen. Wat kunt u zelf doen? Lees hier vijf best practices uit de praktijk van onze CCO Michel Clausing.

Spitstips
Dit kunt u doen voor een soepele bezorging

Bezorgopties

Bied bezorgopties

Bied flexibele bezorgopties aan in uw webshop, zoals afhalen bij een DHL ServicePoint. Dat scheelt onze bezorgers ritjes én wij staan nooit voor een dichte deur. Win-win dus.

Bezorgberichten

Verstuur bezorgberichten

Wij laten uw ontvangers weten wanneer we langskomen. Komt dat niet uit? Dan maakt de ontvanger eenvoudig een nieuwe afspraak. Deel daarom de mailadressen van uw ontvangers met ons.

Geplande volumes

Stem uw planning af

Hou ons op de hoogte van de geplande volumes, zeker als deze veranderen. Als het heel erg druk is, nemen we namelijk niet meer mee dan afgesproken.

Klaar voor vertrek

Altijd klaar voor vertrek

Zorg ervoor dat al uw zendingen klaarstaan als onze chauffeur bij u langskomt. Handig als u de zendingen per service apart aan ons meegeeft. We laden alles dan vlot in en voorkomen zo vertragingen.