Sinds 1987 werkt State of Art vanuit Lichtenvoorde hard aan z’n doel: mannen kleden in actuele, sportieve en authentieke mode van hoge kwaliteit. Bovendien wil het dit topsegment toegankelijk maken. Supply Chain Director Martijn Mateman: ‘Dankzij slimme digitale en logistieke oplossingen lukt het ons steeds weer om grote stappen te zetten, in binnen- en buitenland. Samen met DHL eCommerce, al ruim 30 jaar onze trouwe, gewaardeerde partner.’
Hoge kwaliteit, lage drempel
‘Vanaf het begin wilden we hoogwaardige fashion toegankelijk maken voor een breed, internationaal publiek’, vertelt Martijn. ‘Qua prijs, maar ook bereikbaarheid. Daarom werken we al jaren stap voor stap naar de omnichannel-aanpak die we nu hebben. We hebben eigen winkels en een webshop, maar leveren ook aan de detailhandel en online marktplaatsen als Zalando.’
Een geheel aan kanalen
‘Ook al zijn onze producten via meerdere kanalen verkrijgbaar, het voelt als één geheel. Dat komt doordat we met ons ERP-systeem alles hebben samengevoegd. In één oogopslag zien we hoe het zit met onze voorraad, wat er aan de kassa’s gebeurt en wat retour wordt gestuurd. Dit systeem is bovendien gekoppeld aan dat van DHL eCommerce, onze logistieke partner. Zij krijgen automatisch een notificatie over een bestelling via onze kanalen, zien gelijk waar het pakket vandaan komt en waar het naartoe moet. En of het nu naar een consument, winkel of detailhandel moet: DHL neemt alles in één keer mee vanaf ons distributiecentrum of onze stores.’
Smart fashion
Martijn is trots op hoe IT-geavanceerd State of Art is. ‘Zo’n integraal ERP-systeem is zó waardevol voor ons. Daarnaast maken we ook al een paar jaar gebruik van RFID-tags in de labels van onze kleding. Zo krijgen we direct accuraat inzicht in onze voorraad. Stel, iemand in Utrecht bestelt een blauwe trui in maat M. Wij zien gelijk dat die daar niet aanwezig is, maar in Groningen wél op voorraad is. En blijkt uit ons ERP-systeem dat die trui het goed blijft doen in Utrecht, dan passen we onze voorraadverdeling er direct op aan. Zo brengt DHL eCommerce onze spullen altijd naar de beste locatie.
Stappen blijven zetten
‘Op mode-, IT- én logistiek gebied willen we de komende jaren blijven groeien, binnen en buiten Nederland. DHL eCommerce denkt daarin mee: ze sparren graag over onze strategie, kijken vooruit en blijven ook innoveren. We kunnen nu bijvoorbeeld gebruikmaken van de nieuwe DHL-portal, een slimme tool waarin alle informatie van DHL eCommerce over onze bestellingen en leveringen samenkomt en we ad hoc pick-ups kunnen plannen – vinden wij natuurlijk geweldig! Maar uiteindelijk zijn het accountmanager Anita van Rooij, het grenzeloze netwerk en de openheid, flexibiliteit en (lever)betrouwbaarheid van DHL eCommerce die de samenwerking al zolang zéér succesvol maakt.’
Mis geen update, meld u aan voor onze nieuwsbrief. Aanmelden