DHL eCommerce en Noppies: samen voor komende generaties

Het is al ruim dertig jaar de missie van zwangerschaps- en babykledingmerk Noppies: het leven van (aanstaande) ouders makkelijker maken. Het merk – onderdeel van NINE&Co. – is op meerdere manieren bezig met toekomstige generaties: verduurzaming is een van de speerpunten van het bedrijf. En dat is precies waarom DHL eCommerce en Noppies zo goed bij elkaar passen. ‘We delen dezelfde vooruitstrevende visie, en maken zo samen het verschil.’

Minder uitstoot, kleinere voetafdruk
Die duurzame instelling is een belangrijke reden voor de hechte samenwerking tussen Noppies en DHL eCommerce. ‘Hun groene initiatieven sluiten perfect aan op onze eigen werkwijze’, vertelt Richard van Grol, Warehouse Manager bij Noppies. ‘DHL eCommerce levert al onze webshopbestellingen en winkelvoorraad. Hiervoor heb ik veel contact met Key Account Manager Suzanne Robbertsen. Zij voelt ons bedrijf goed aan en weet precies waar er nog verbeteringen mogelijk zijn. Zo kijken we elke maand samen naar onze CO2-voetafdruk, heel belangrijk voor ons. Dat kan dankzij de rapportages in de verzendtool My DHL Portal, waarin je precies ziet hoe het er qua uitstoot voor staat.’

Fysieke winkels blijven onmisbaar
De uitgebreide collectie van Noppies is verkrijgbaar in negen winkels, hun webshop en via online marktplaatsen. Maar zelfs als klanten op zo veel verschillende plekken terechtkunnen, blijft de fysieke winkelervaring onverminderd populair, merkt Rob van Thiel. Hij is Director of Product en ziet dat vrouwen vooral in de beginperiode van hun zwangerschap behoefte hebben aan professioneel advies. ‘Dat krijgen ze in onze winkels, waar ze alles ook direct kunnen uitproberen. Dan zien ze meteen dat onze producten gewoon werken. Denk aan rompertjes met handige sluitingen en positiekleding die écht lekker zit.’

De duurzame initiatieven van DHL eCommerce sluiten perfect aan op onze eigen werkwijze.
Richard van Grol, Warehouse Manager bij Noppies

Pioniers in babykleding
‘Daarbij produceren we onze collecties zo duurzaam en kwalitatief hoogwaardig mogelijk’, gaat Rob verder. ‘De focus van DHL op bijvoorbeeld elektrische bezorging en duurzaam gebouwde sorteercentra past dan ook helemaal in ons straatje. De textielindustrie is zó vervuilend, daar willen we echt iets aan doen. We onderzoeken daarom actief waar onze producten vandaan komen. Dan gaat het niet alleen om biologisch katoen en gerecyclede materialen, maar ook om betere arbeids- en leefomstandigheden van fabrieksmedewerkers.’

‘Nu staan we op ’t punt om onze B Corp-certificering te halen – een prachtige stap. Dit keurmerk laat zien dat we sociale en duurzame impact maken. Zo kunnen we onze boodschap nog beter uitdragen en hopelijk anderen inspireren. Die vooruitstrevende visie delen we met DHL eCommerce: zij willen de laatste kilometers naar de consument fossielvrij gaan afleggen. Samen maken we het verschil!’ 

Vol enthousiasme verder
Een flexibele logistieke partner die net zo ambitieus is als het bedrijf zelf, is essentieel voor Noppies. Richard: ‘DHL eCommerce helpt ons groeien door altijd met ons mee te denken en proactief te handelen. Suzanne komt continu met ideeën om conversie te verhogen en onze duurzame boodschap nóg beter uit te dragen. Bij de online kassa aangeven welke leveropties het groenst zijn, bijvoorbeeld. Om onze website te verbeteren, zijn we nu ook bezig met een volledige API-integratie met DHL eCommerce. Dan zien klanten direct wanneer hun pakketje onderweg is en kunnen ze bij de check-out kiezen voor levering bij een ServicePoint of Pakketautomaat. We staan hier echt te popelen: liever gisteren dan vandaag!’

 

Richard van Grol, Rob van Thiel en Suzanne Robbertsen.

Mis geen update, meld u aan voor onze nieuwsbrief. Aanmelden