Daniël Keute en Nick van Klinken kennen elkaar al vanaf vijfjarige leeftijd. In 2013 zijn ze het ondernemerschap ingerold en hebben ze samen webwinkel Alleeninkt.nl opgezet. Vanuit het hoofdkantoor in Coevorden voorzien ze klanten van inktcartridges, toners en kantoorartikelen. Inmiddels werken ze twee jaar samen met DHL eCommerce, en daar plakken ze graag nog een hele tijd aan vast. ‘DHL eCommerce denkt echt met ons mee en weet wat we nodig hebben.’
Al voordat ze klaar waren met hun studie, wisten Daniël en Nick dat ze een onderneming wilden starten. Maar wát ze gingen verkopen, daar waren ze nog niet uit. Na wat research besloten de vrienden te experimenteren met een webshop in printbenodigdheden. Dat liep als een trein: al snel breidde het team zich uit naar zo’n twintig medewerkers. Inmiddels verkopen ze meer dan alleen inktcartridges: klanten kunnen bij Alleeninkt.nl ook terecht voor kantoorartikelen zoals snelhechters, etiketten en notitieblokken. Ben je fan van taarten bakken? Dan kun je zelfs eetbare inkt bestellen.
Hernieuwde samenwerking
‘Aan het begin van Alleeninkt.nl werkten we al eens samen met DHL eCommerce, maar destijds waren we niet zo tevreden over de service. Een tijdje terug kwamen we via via toch weer met ze in contact, omdat we op zoek waren naar een nieuwe logistieke partner,’ vertelt Nick. ‘Door die eerdere samenwerking waren we wat sceptisch,’ vult Daniël aan. ‘Daarom begonnen we met een pilot om de boel eens uit te proberen. We merkten meteen dat DHL flinke stappen had gemaakt. Zo waren we positief verrast door de verbeterde prestaties en dienstverlening. Al snel maakten we de volledige overstap en inmiddels werken we alweer twee jaar fijn samen.’
Verbeteringen en innovaties
‘DHL eCommerce heeft zich de afgelopen jaren enorm verbeterd en ontwikkeld, zowel qua bezorging als dienstverlening. Via de Mijn DHL app kunnen onze klanten nu zelf aangeven waar en wanneer ze hun pakket willen ontvangen. De hele dag thuisblijven voor de bezorger is dus niet meer nodig. Dat is ook goed nieuws voor ons, omdat klanten zo meer grip hebben op hun bestelling,’ legt Nick uit. ‘Ze hebben bijvoorbeeld de optie om hun pakketje bij een DHL ServicePoint op te halen, zodat ze dit kunnen combineren met andere klusjes. We zien dat klanten hierdoor extra tevreden zijn en minder vaak vragen hebben over hun bestelling.’
Efficiënt verzendproces
‘Een soepel verzendproces zorgt ervoor dat klanten vaker een bestelling plaatsen via onze website. DHL eCommerce denkt echt mee met ondernemers. Levi, onze contactpersoon, komt regelmatig langs op kantoor en kijkt naar manieren waarop we onze pakketjes nog sneller kunnen laten bezorgen. En als er wat aan de hand is, hebben we hem zo aan de lijn. Mocht er iets mislopen, dan vertrouwen we erop dat DHL eCommerce alles doet om het op te lossen. Zo kunnen we via My DHL Portal-omgeving makkelijk contact opnemen met de klantenservice en eventueel een claim indienen als een pakketje onverhoopt is zoekgeraakt.’
Koppeling met Picqer
Een ander voordeel van de samenwerking met DHL eCommerce is de koppeling met onze magazijnsoftware Picqer. Nick: ‘Bij een bestelling boven de 200 euro is bijvoorbeeld een handtekening voor ontvangst nodig. Picqer geeft dat direct door, zodat het pakket het juiste verzendlabel krijgt. En als iets naar België gaat, wordt dat ook automatisch herkend. Het verzendproces is dus heel efficiënt, en daardoor hebben wij er bijna geen omkijken naar.’
Persoonlijk contact
Ook voor kleinere of startende bedrijven is samenwerken met DHL eCommerce echt een aanrader, vinden de mannen. ‘Niet alleen vanwege het persoonlijke contact, maar ook door de kennis en ervaring die je ontvangt. We verzenden jaarlijks zo’n 160.000 pakketten, dan is het ideaal als je logistieke partner precies begrijpt wat je nodig hebt. Voor ons sprong DHL er daarom echt uit: ze zijn gewoon heel goed in wat ze doen en we waarderen de nuchtere aanpak,’ zegt Daniël.
Grenzeloos groeien
De ambitie van de vrienden gaat voorbij de Nederlandse en Belgische grens: ze willen uitbreiden naar Duitsland, Frankrijk en de rest van Europa. Zoals het er nu uitziet, doen ze dat samen met DHL eCommerce. Daniël: ‘Samen met Levi hebben we al gekeken naar verzendopties in het buitenland en hoe we die stap het beste kunnen zetten. De verwachtingen van klanten op het gebied van levertijden en bezorgopties verschillen namelijk per land, dus daar moeten we onze strategie op aanpassen. Levi denkt echt met ons mee en weet wat we nodig hebben om uit te breiden en onze conversie te verhogen. Zo groeien we samen verder.’
Fotobijschrift:
Daniël Keute en Nick van Klinken (Eigenaren Alleeninkt.nl) met Levi Mes (Business Development Manager DHL eCommerce) op het hoofdkantoor van Alleeninkt.nl in Coevorden.
Mis geen update, meld u aan voor onze nieuwsbrief. Aanmelden