DHL en United Wardrobe bezorgen fashion items nieuwe eigenaar

DHL eCommerce en fashion startup United Wardrobe zijn een partnerschap aangegaan voor duurzame bezorging van tweedehands fashion items. Daarvoor heeft DHL een verzendtool ontwikkeld binnen het online fashion platform. Maandelijks vinden 90.000 transacties plaats, waarbij kleding, schoenen, sneakers en accessoires een tweede leven krijgen. Wisselt een kledingstuk van eigenaar en kiest de verkoper bij de bezorgopties voor DHL, dan worden alle gegevens van verzender en ontvanger uit het United Wardrobe platform overgenomen in de verzendtool. DHL bezorgt het artikel dan zo duurzaam mogelijk bij de nieuwe eigenaar.

Kleding krijgt een nieuwe eigenaar en die wordt duurzaam bezorgd door DHL
Thijs Verheul - Eigenaar United Wardrobe

Duurzaam 
Ter gelegenheid van het partnership trok het United Wardrobe team een DHL-shirt aan, met een knipoog naar het exclusieve kledingmerk Vetements dat zich recent liet inspireren door het beeldmerk van DHL. In korte tijd is het United Wardrobe gelukt om hun startup uit te bouwen tot een succesvol bedrijf met oog voor duurzaamheid. “Er is al zo veel kleding op deze planeet, waarom zouden we altijd maar nieuwe kleding kopen als er al zo veel leuks ter beschikking is”, vat oprichter Thijs Verheul van United Wardrobe samen. “Kleding krijgt een nieuwe eigenaar en die wordt duurzaam bezorgd door DHL”. Inmiddels rijden er ruim 150 elektrische bestelauto’s in Nederland en worden bakfietsen ingezet. In 2025 wil DHL pakketten zo veel mogelijk emissievrij bezorgen". “In ons streven de groenste bezorger van Nederland te zijn, werken we graag samen met onze klanten ”, voegt Michel Clausing, vice president Sales & CS van DHL eCommerce Benelux, toe. “Met United Wardrobe delen we ons streven naar duurzame en innovatieve oplossingen.“ 

Geschreven door

Ewout Blaauw

Director Corporate Communications

Mis geen update, meld u aan voor onze nieuwsbrief. Aanmelden