Pakketvervoerder DHL eCommerce lanceert via een radiocampagne ‘printloos versturen’, waarbij consumenten en kleine webshops geen pakketlabel meer hoeven uit te printen.
In het spotje horen we printfrustraties langskomen die elk huishouden wel herkent, maar wat door het printloos versturen nu verleden tijd is. Met een tweede spot richt DHL zich op startende webshops: we horen een ondernemer die zelf zijn bestellingen rondbrengt, maar zijn eigen succes niet meer kan bijbenen. Dus waarom niet samen verder groeien met DHL?
In de markt voor pakketvervoer, waar de twee grootste spelers ruim 90% van de markt verdelen, is het aandeel van DHL duidelijk gestegen. Veel grotere webshops maakten de afgelopen tijd de overstap naar DHL. Het printloos verzenden maakt het kleinere webshops en particulieren nu ook makkelijk om met DHL te verzenden. Door de coronasituatie versturen consumenten vaker zelf pakketten en starten veel ondernemers een webshop.
“Consumenten en kleinere webshops beginnen DHL echt te ontdekken als verzendoplossing. Onze uitstraling is frisser, eigentijdser en meer fun – je voelt de energie van ons bedrijf nu in de communicatie.” vertelt Tom Janssen, manager marketing & communications bij DHL eCommerce. De campagne start 8 juni en is twee weken te horen via onder andere Qmusic, Radio 538, Sky Radio en NPO Radio 2.
Credits:
Opdrachtgever: DHL eCommerce Nederland, Marleen Ruissen en Tom Janssen
Bureau: Shoq Creative Studio, Alex Kosman
Geluid: Studio Thrills Music & Sound, Rens van der Meer
Mediaplanning: Abovo Media, Peter Aangeenbrug
Mis geen update, meld u aan voor onze nieuwsbrief. Aanmelden