De Mijn DHL app is weer in de prijzen gevallen en heeft de 3e internationale award in de wacht gesleept voor de beste mobiele app. Inmiddels zijn er ruim 2,3 miljoen actieve gebruikers van de Mijn DHL sinds de lancering ruim een jaar geleden. Ook heeft de app nieuwe opties: dark mode en een vaste bezorgvoorkeur per afleveradres. Door het kiezen van een vaste voorkeur kunnen nog meer pakketten de eerste keer worden afgeleverd volgens de bezorgwens van de consument. Dat is de meest duurzame optie die tegelijkertijd nog meer bezorging op maat biedt.
Bezorgvoorkeur
Via de app volgt de ontvanger alle pakketten die via DHL eCommerce naar hem onderweg zijn. Tot het laatste moment kan het bezorgtijdstip of de afleverplek naar wens gewijzigd worden. Nieuw is dat iedere app-gebruiker ook vooraf kan aangeven dat een afgesproken plek rond huis of een specifiek servicepunt altijd de voorkeur krijgt. En wil de gebruiker toch een keer iets anders, dan kan de voorkeur gewoon gewijzigd worden tot aan het moment van afleveren. Dat ontvangers flexibiliteit willen, blijkt ook uit de keren dat een bezorging toch nog op het laatste moment aangepast wordt. Bijna een miljoen keer per maand gebeurt dat. Ruim 10.000 app-gebruikers hebben hun bezorgvoorkeur al ingesteld; daarvan kiest meer dan de helft voor afgesproken plek en ruim 45% voor een DHL servicepunt in de buurt.
De prijzen
De Mijn DHL app heeft de 3e internationale award in de wacht gesleept; de Digital Impact Award.
De Digital Impact Awards bekronen het beste digitale communicatiewerk van bedrijven in Europa. Het programma, dat nu voor het 13e jaar wordt georganiseerd, heeft dit jaar een recordaantal uitstekende inzendingen ontvangen. Uit duizenden inzendingen heeft de Mijn DHL app de eerste prijs voor beste mobiele app van Europa gewonnen.
De Mijn DHL app is al eerder in de prijzen gevallen:
Digital Communication Awards
De Digital Communication Awards belonen sinds 2011 uitstekende online projecten en campagnes. De Mijn DHL app heeft de 1e prijs gewonnen in de categroie 'Beste mobiele app'.
The Communicator Awards
De mijn DHL app heeft in vijf categorieën Communicator Awards in de wacht gesleept. Voor ‘Productivity’ en ‘Lifestyle’ won de app zilver. In drie categorieën kreeg Mijn DHL goud: ‘Best Practices’, ‘Integrated Mobile Experience’ en ‘Best User Experience’.
De Communicator Awards, ruim drie decennia geleden opgericht, ontvangen jaarlijks bijna 5.000 inzendingen van bedrijven, bureaus en studio’s van elke omvang, waardoor het wereldwijd één van de grootste prijsuitreikingen in zijn soort is.
Delivering Excellence in a Digital World
DHL innoveert op allerlei gebieden in lijn met zijn strategie ‘Delivering Excellence in a Digital World’. Naast investeringen in technologische innovaties betreft dat duurzame gebouwen en een elektrisch wagenpark. DHL eCommerce is in Nederland marktleider in de zakelijke markt en de tweede en snelst groeiende speler voor pakketbezorging aan consumenten. Er is duidelijk vraag onder consumenten naar een app, om zo zelf via de smartphone meer controle te hebben over de bezorging van pakketten. De Mijn DHL app is beschikbaar in de App Store en Google Play Store; in beide app-stores heeft Mijn DHL een 4+ sterren rating.
Mis geen update, meld u aan voor onze nieuwsbrief. Aanmelden