DHL is non-stop bezig met verduurzamen. Als één van de grootste logistieke partners zijn we koploper en vervullen wij een voorbeeldrol. Alles wat we doen, draait om mensen verbinden en de samenleving vooruithelpen. Die rol valt samen met een grote verantwoordelijkheid. Naast het duurzamer maken van diensten en processen, kijken we ook op breder vlak hoe we groener (samen) kunnen werken en andere partijen kunnen aanmoedigen met ons mee te doen.
Green Table Talkshow
Dit gegeven was aanleiding voor de tweede editie van de Green Table liveshow op 2 november 2023. De Green Table is een initiatief van DHL eCommerce en Webhelden. Het is een kleinschalig (netwerk)event met talkshow over verduurzaming binnen retail en ecommerce. In deze aflevering gaat journaliste Frederieke Hegger in gesprek met Josh Veldhuizen van Josh V, Anke Fransen van Hunkemöller, Jules Ruig van Mr Marvis en Marcel Koers van HappySoaps.
Wat zijn de geleerde lessen van bekende Nederlandse consumentenmerken?
Wat doen grote merken als Hunkemöller om zich voor te bereiden op de CSRD-Wetgeving (Corporate Sustainability Reporting Directive) en kunnen kleinere merken van deze kennis profiteren? Josh Veldhuizen (oprichtster van Josh V) deelt hoe de verpakkingen van het premium damesmodemerk ontwikkeld zijn om zo duurzaam mogelijk en tegelijk van toegevoegde waarde voor de klantbeleving te zijn. Jules Ruig vertelt over de stappen die Mr Marvis heeft doorlopen (en nog steeds doorloopt) om het bCorp certificaat te mogen voeren. Volgens Jules is dit al een goede oefening voor de aanpassingen die gedaan moeten worden als CSRD ook gaat gelden voor niet beursgenoteerde merken. Marcel Koers van HappySoaps geeft een inkijkje in hoe het is om op dit moment een volledig duurzaam merk op het gebied van persoonlijke verzorging op te richten en groot te maken. Deze start-up maakt hierbij gebruik van de input van consumenten en gebruikers en doet geen concessies op het gebied van duurzaamheid.
Mis geen update, meld u aan voor onze nieuwsbrief. Aanmelden