Een pakket verzekeren

Veelgestelde vragen

Hoge waarde, laag gewicht? Verzeker je waardevolle pakketje 
DHL eCommerce gaat altijd voorzichtig met jouw zending om. Toch kan er weleens iets misgaan. Daarom kun je heel makkelijk een verzekering afsluiten. Zo ben je zonder eigen risico verzekerd tegen schade of verlies, tegen een aantrekkelijke premie.

Een verzekering kan via de Mijn DHL app, online via deze website en via een baliemedewerker bij een DHL ServicePoint.

Brochure consumentenverzekering

Onze voorwaarden
Je pakket verzekeren? Houd dan rekening met onder meer deze voorwaarden:
●    Lever je pakket in bij een DHL ServicePoint, waar een baliemedewerker het aanneemt en scant. Dat kan dus niet bij een DHL Pakketautomaat of een zelfscan. 
●    De verpakking van je pakket moet geschikt zijn voor het transport- en sorteerproces. 
●    We kunnen je verzekerde pakket niet afleveren op een Afgesproken Plek. 
●    Producten die verboden zijn te versturen, kun je niet verzekeren. Welke dat zijn, vind je op deze lijst.

Direct versturen


Pakketpech
Is je pakket onderweg beschadigd of zoekgeraakt? Neem direct contact op met onze klantenservice, bijvoorbeeld via onze livechat.

Als je pakket niet verzekerd is
Wist je dat je in de meeste gevallen beschermd bent tegen schade en verlies van je pakket? Heb je recht op een vergoeding, dan geldt er voor je zending een standaardvergoeding van €3,40 per kilo – hier heb je wettelijk recht op. Deze vergoedingen zijn bepaald in de Nederlandse wet waar het om wegvervoer binnen Nederland gaat, en in het CMR-verdrag als het om internationaal wegvervoer gaat. De volgende wetten en regels beschrijven de vergoedingen voor zendingen die niet verzekerd verstuurd zijn:

•    Boek 8 van het Burgerlijk Wetboek, artikel 1105 en besluit ex artikel 1105, voor zendingen binnen Nederland;
•    het CMR-verdrag voor internationale zendingen (artikel 23 beschrijft vergoedingen).