Benieuwd waar je pakketje uithangt? Je weet het zo. Ga op deze website naar track en trace. Met het zendingsnummer dat je van ons krijgt – of van de webwinkel waar je hebt besteld – volg je heel eenvoudig je pakket. Zo ben je weer helemaal op de hoogte.
Pakket volgen via track en trace
Internationaal pakket volgen
Zendingsnummer onbekend
Heb je geen zendingsnummer? Neem contact op met de verzender. De verzender heeft jouw zending aangemaakt en kan het zendingsnummer doorgeven.
Status onduidelijk?
Bekijk hieronder wat de status van jouw pakket betekent:
“Nog niet ontvangen of verwerkt”
Staat op track en trace “zending nog niet ontvangen of verwerkt”? Dan zit je pakket nog niet in ons sorteerproces. In deze drukke periode kan dit wat langer duren dan anders: zowel de webshops als onze sorteercentra kunnen in deze tijd niet alle bestellingen altijd metéén verwerken. Mocht je pakket deze status hebben, wacht dit dan even af. Duurt het toch langer? Vraag de verzender of de zending al is overgedragen aan DHL en zo nodig een onderzoek in te stellen.
“In afwachting van data”
Als een zending op "in afwachting van data" staat, heeft de sorteerautomaat nog niet alle zendingsgegevens verwerkt. Maak je geen zorgen! Dit komt vanzelf goed, meestal binnen één tot twee werkdagen. Heeft de zending deze status langer dan twee werkdagen? Dan moet de verzender contact met ons opnemen. Wij hebben dan gegevens nodig die alleen de verzender ons kan geven.
“Klaar voor het versturen naar het sorteercentrum”
Als een pakket de status "klaar voor het versturen naar het sorteercentrum" heeft, hebben wij het pakje ontvangen en zal het binnenkort aankomen op ons sorteercentrum. Meestal binnen één tot twee werkdagen. Na de verwerking in ons sorteercentrum zorgen wij ervoor dat het pakket zo snel mogelijk aankomt in jouw regio en met de bezorger onderweg gaat!
“Bezorging verhinderd”
Als er “bezorging verhinderd” staat, heeft het pakket één tot twee dagen vertraging. Dit is natuurlijk erg vervelend! We werken hard om jouw pakket op het verwachte bezorgmoment bij je te krijgen. Door de enorm hoge verzendvolumes, lukt dit helaas niet altijd. We proberen je pakket alsnog zo snel mogelijk te bezorgen, wacht dus rustig af.
“Verkeerd gesorteerd”
Een sorteerfout houdt in dat het pakket in het sorteercentrum van de verkeerde band is afgekomen. Op die manier kan het gebeuren dat een pakje met de verkeerde wagen meegaat en zo in een andere regio terechtkomt dan de bedoeling is. De vertraging door een sorteerfout is in de regel twee werkdagen. Want het pakket moet terug naar het sorteercentrum en daar opnieuw worden gesorteerd, om vervolgens naar de juiste regio te gaan.