Kun je je pakket niet uit de DHL Pakketautomaat halen omdat je de afhaalcode niet hebt? Doorloop het volgende stappenplan.
1. Check je ongewenste e-mail
Controleer je map voor ongewenste e-mail. Het bericht met de afhaalcode komt daar soms in terecht.
2. Dubbelcheck de locatie
Controleer of je pakket wel echt bij de pakketautomaat is afgeleverd. Het is namelijk mogelijk dat de bezorger is uitgeweken naar een ander (bemand) DHL ServicePoint. Bijvoorbeeld omdat de pakketautomaat een storing had, of omdat er geen kluisje beschikbaar was waar je pakket in past. Kijk daarom goed op track en trace bij welk afhaalpunt je pakket ligt. Voor een bemand afhaalpunt heb je geen afhaalcode nodig.
3. Neem contact op met de klantenservice
Is je pakket inderdaad in een pakketautomaat geleverd en zat de code niet tussen je ongewenste mail? Chat dan met onze klantenservice. Zorg ervoor dat je het zendingsnummer van het pakket bij de hand hebt. De klantenservice regelt dat je alsnog zo snel mogelijk een afhaalcode toegestuurd krijgt.