Bezorgvoorkeuren

Veelgestelde vragen

Wat zijn bezorgvoorkeuren?

Je pakketjes voortaan op jouw manier bezorgd. Geef eenvoudig je bezorgvoorkeur op in Mijn DHL en wij leveren ze voortaan af op jouw favoriete plek. Bijvoorbeeld bij een DHL ServicePoint om de hoek, als je veel van huis bent. Of gewoon in de schuur, als je dat makkelijk vindt. Wil je toch een keer iets anders, dan pas je je bezorgvoorkeuren gewoon even aan in Mijn DHL.

Waarom is het een goed idee om mijn bezorgvoorkeuren door te geven?

Je geeft één keer aan welke bezorgmethode voor jou het beste werkt, en daar houden wij rekening mee. Zo is de kans dat je een bezorging mist veel kleiner en heb je je pakketje zo snel mogelijk binnen. Natuurlijk krijg je nog steeds een berichtje voordat we langskomen, zodat je kunt zien of we inderdaad volgens je voorkeur bezorgen. Komt je vaste plek een keer niet uit, dan pas je hem gewoon weer aan. Eenmalig, of voor altijd.

Waarom heeft DHL eCommerce deze dienst ontwikkeld?

Omdat er veel vraag naar was! Ontvangers lieten weten dat ze behoefte hadden aan een vaste en persoonlijke bezorgmethode, met duidelijke spelregels. Zodat je zeker weet dat je pakket veilig geleverd wordt waar jij dat wilt. En, mooi meegenomen: als we maar één keer hoeven langs te komen, voorkomen we onnodige kilometers!

Meer informatie

Hoe geef ik mijn vaste bezorgvoorkeuren op?

Ga in Mijn DHL rechtsboven naar je profiel. Daar geef je je bezorgvoorkeur op. Vergeet niet eerst je adres toe te voegen aan je profiel, anders weten we je natuurlijk niet te vinden. Verandert je keuze, dan kun je hem altijd weer aanpassen in je profiel. Je kunt zelfs meerdere voorkeuren opgeven, bijvoorbeeld voor je werk- en thuisadres. Staat alles goed? Dan doen we er alles aan om je pakketjes volgens jouw voorkeur te bezorgen.

In één keer raak
Geef eenvoudig aan wanneer je thuis bent of kies een alternatief afleveradres, zoals een DHL Pakketautomaat of DHL ServicePoint. Zo wordt je pakket in één keer geleverd. En zorgen we er samen voor dat jouw pakketten efficiënter worden bezorgd, besparen we brandstof en verminderen we CO₂-uitstoot.

Uit welke opties kan ik kiezen voor mijn bezorgvoorkeur?

Op dit moment kun je kiezen voor ‘bezorgen op een DHL ServicePoint’ of ‘bezorgen op een plek rondom huis’. We streven ernaar om hier snel nieuwe opties aan toe te voegen.

Waarom wordt mijn pakket soms toch niet bij mijn favoriete DHL ServicePoint of DHL Pakketautomaat afgeleverd?

In sommige gevallen kunnen we je pakket niet bij je favoriete DHL punt of DHL Pakketautomaat afleveren. Dit gebeurt bijvoorbeeld als het pakket te groot is, er een leeftijdscheck moet plaatsvinden of als er iemand moet tekenen voor ontvangst. We bezorgen het dan bij je thuis.

Dat doen we ook als bezorging bij je thuis een dag sneller kan plaatsvinden dan bezorging bij jouw DHL ServicePoint of DHL Pakketautomaat. Zo loopt je bestelling geen onnodige vertraging op. Je kunt dit trouwens altijd nog handmatig aanpassen in Mijn DHL of op track en trace.

Een derde mogelijkheid is dat jouw favoriete DHL Pakketautomaat vol zit. We leveren je pakket dan af bij een DHL punt in de buurt.

Tenslotte willen we echt zeker weten dat pakketjes op de juiste bestemming aankomen. Daarom controleren we elke bezorging op basis van adres- en mailgegevens. Als we je mailadres niet van de afzender hebben ontvangen, kunnen we niet garanderen dat we je pakketje bij jouw DHL punt afleveren.

Hoe weet ik of mijn pakketje volgens bezorgvoorkeuren wordt geleverd?

Vóór de bezorging mailen we je altijd een pakketaankondiging. Daar staat in of we in dit geval volgens jouw voorkeur zullen bezorgen. Mail gemist? Je kunt altijd in de app of op track en trace checken hoe het ervoor staat.

Mijn vaste DHL ServicePoint is dicht. Wat nu?

Soms is een DHL ServicePoint op een bepaalde dag dicht. Of misschien gaat het helemaal sluiten. Als we daardoor je pakketje niet kunnen bezorgen, laten we dat meteen weten. Je kunt dan een andere voorkeur instellen. Als je dat nog niet hebt gedaan bezorgen we je pakketjes natuurlijk gewoon bij je thuis.

Wanneer worden mijn bezorgvoorkeuren actief?

Je bezorgvoorkeuren gaan in vanaf het moment dat je ze doorgeeft. Je kunt eventuele wijzigingen altijd doorgeven in Mijn DHL of via track en trace.

Waarom wordt mijn pakket soms toch niet aan huis bezorgd, terwijl ik deze optie wel als voorkeur heb ingesteld?

Dit gebeurt bij pakketjes die direct naar een DHL ServicePoint zijn verstuurd. We kunnen de bezorging hiervan niet voor je aanpassen. Deze pakketten bezorgen we dus niet bij je thuis, ook niet als dat je ingestelde voorkeur is.